keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Nyt riitti

Viinin lipittäminen nimittäin. Olin jo huhtikuussa 2011 kirjoittanut vanhaan blogiini siitä miten olen miettinyt ja ollut hieman huolissanikin viinin juomisestani. Siitä on melkein vuosi enkä ole tehnyt asialle vielä yhtään mitään!!
Olen nykyaikainen urbaani viininlipittäja. En koskaan juo itseäni humalaan, minulla ei ole krapulaa, mutta pari lasia viiniä kuuluu melkein jokapäiväiseen elämääni. Miksi ihmeessä?? Viini rauhoittaa kireitä hermoja, se kruunaa hyvän aterian, se juhlistaa elämän iloja ja tekee suruista vähemmän surullisia. Se maksaa (juomme kalliin puoleisia viinejä), sisältää tyhjiä kaloreita (n.70 kcal/12 cl), turvottaa, vaikuttaa kuulemma selluliitin muodostumiseenkin, tekee yöunista katkonaisia, mutta ennen kaikkea aiheuttaa riippuvuutta. Varmasti jokaisella suomalaisella on lähipiirissään varoittavia esimerkkejä alkoholin suurkuluttajista ja koska elän tähän astisen elämäni vaikeimpia hetkiä, haluan olla varovainen ettei minusta vain missään nimessä tule yksi näistä surullisista esimerkeistä. Niinpä tästä päivästä lähtien alkaa tämän naisen elämässä 6 viikon tauko viinistä. Sen jälkeen mietin tilannetta uudestaan.
Helppoa tämä ei varmasti ainakaan alussa tule olemaan, mutta olen utelias näkemään millaisia vaikutuksia tällä tauolla tulee olemaan sekä henkisesti, että fyysisesti. Ja kuten sanottua: NYT RIITTI.



5 kommenttia:

  1. Wau! Onnittelen hienosta päätöksestä ja toivotan tsemppiä :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä täältäkin! Ilmankin pärjää! :)

    tTM

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille kaikille kommenteistanne! Viikolla ei varmasti tule mitään vaikeuksia, mutta hieman jännittää viikonlopun ruokatreffit ystävien kanssa... Meillä on tapana syödä hyvin ja nauttia laatuviineistä samalla. Olenko minä nyt se tiukkapipo nipottaja...? Epäilen, että tämä "sosiaalinen ongelma" on vain päässäni. Muita tuskin minun kieltäytymiseni tulee häiritsemään, koska juominen ei ole pääasia, se vaan täydentää hyvää ateriaa. Ja voinhan sitten olla hyödyllinen ja toimia kuskina:)

    VastaaPoista