keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Jo alkaa olla neuroottista…

Olen ollut  2 viikkoa kipeänä ja sairaslomalla. Huomenna palaan töihin, vaikka en ole vieläkään kokonaan terve. Kova yskä vaivaa yhä edelleen.
Suurin osa sairaslomaa on mennyt sumussa todellakin VAIN sairastaessa, mutta nyt viime päivinä kun olen ollut hieman paremmassa kunnossa on pitkästyminen ja kaikki neuroosit iskeneet päälle kunnolla. Johonkin se hitaasti palaava energia on kai purettava kun ei liikkumaankaan pääse?
Pari päivää sitten tein inventaarion vaatekaappieni sisällöstä. Excel taulukolle… (how neurotic is that??)
Kuten sanottua olen jo vuosia seilannut kahden koon välillä, joten kun en siihen mieluisempaan (pienempään) kokoon mahdu, pakkaan suurimman osan niistä vaatteista pois silmistä ja niin moni vaate sitten jää ikään kuin unholaan. No nyt kun minulla on ollut aikaa, olen järjestellyt kaappeja. Aika montaa ihanaa juttua oli melkein unohtunut. Osaa liian pienistä vaatteista kokeilin ja kuvasin niistä pursuavat mahat, jenkat yms. (olenko kertonut, että minulla on taipumusta masokismiin?)
5 kk kuluttua tuomion päivä: kaikki sopimattomat vaatteet saavat lähteä. Saa nähdä miten käy?

Liikuntaan on ihan hirveä himo! Valitettavasti hikiliikunta ei vielä liene mahdollista ainakaan tällä viikolla, mutta ehkä jotain rauhallisempaa lajia, esim. pilatesta, voisi kokeilla loppuviikosta?

Syöminen on ollut suhteellisen kohtuullista suurimman osan ajasta, mutta tämä viime päivien neuroottinen energia ja turhautuminen on osittain purettu napostelemalla. Ei mitään ahmimista, mutta liikaa herkuttelua on tullut harrastettua. Mistä tietenkin on seurannut niitä erittäin haitallisia perfektionismi ajatuksia ruuan suhteen. Toisina päivinä olen vain niin väsynyt tähän ikuiseen kamppailuun pääni sisällä. Tajuan varsin selvästi, että kyse ei oikeasti ole vain kiloista, vaan koko elämänasenteesta. Epätoivon hetkien jälkeen saan taas kiinni tavoitteestani: tasapainosta ja itseni hyväksymisestä. Ja vaikka polku on kuinka kivinen toivon löytäväni perille, tai edes lähelle, ennen pitkää.



Roni kirjoitti teemasta aika osuvasti. Jos kiinnostaa, tässä linkki.

Löysin myös positiivista body imagea edesauttavan hollantilaisen muotiblogin. Sinne pääset tästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti